El passat dia 14 es va presentar a Cadis el Congrés Mundial de la Federació Internacional de Periodistes (FIP), organització a la qual pertany la FeSP, i a través d’ella, l’SPC.

La FIP és l’organització sindical més gran de la professió periodística i representa a federacions de més de 180 països de tots els continents.

El congrés es desenvoluparà del 24 al 29 de maig a Cadis sota el lema En contacte amb el futur. Ocupació, Ètica, Democràcia i les sessions se centraran en els temes següents:

– Els futurs del periodisme: L’ètica i la visió sindical.
– Els drets i el periodista.
– Centrar-se en el gènere: Serveixen les quotes per a la igualtat de les dones?
– Futur de la FIP: Respondre lluitant a tot el planeta.

A més de les sessions dedicades als projectes de la FIP es presentaran les propostes de resolució dels sindicats afiliats i es farà la renovació dels càrrecs directius.

La FeSP participarà amb una delegació encapçalada pel seu secretari general i ha presentat un projecte de resolució sobre la necessitat i la conveniència dels consells de corregulació i diverses propostes de treball conjunt entre els sindicats.

A l’acte de presentació, al qual va assistir el secretari d’Organització de la FeSP, Guillermo Polo, el coordinador de la FIP per a Iberoamèrica, Francisco Audije, ha posat l’accent en el deteriorament de les condicions de treball dels periodistes i en la difícil situació en què es troben els periodistes i la llibertat de premsa a molts llocs del món.