Amb motiu del Dia Mundial de la Llibertat de Premsa, periodistes espanyols es van concentrar davant el Centre Internacional de Premsa de Brussel·les, convocades per la Federació d’Associacions de Periodistes d’Espanya (FAPE), per denunciar la “greu crisi” del sector periodístic espanyol i les “restriccions a la llibertat de premsa”. Els manifestants van fer una crida als poders públics i a la societat perquè “defensin i promoguin la llibertat de premsa, com a garantia imprescindible de la democràcia”.

Sota el lema “Sense Periodistes no hi ha periodisme. Sense periodisme no hi ha democràcia” es va llegir un manifest en el qual la FAPE denuncia les “restriccions a la llibertat de premsa com l’existència de contractes de treball lleonins i les ofertes d’ocupació indignes” o la “negativa dels governants a assumir públicament les explicacions davant els ciutadans”.

A la convocatòria es van sumar, entre altres, el secretari general de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), Dardo Gómez, i el conseller del Comitè Executiu de la Federació Internacional de Periodistes (FIP) Paco Audije.

Luis Menéndez, membre del Comitè Executiu de la FAPE, va subratllar la “devastació de la professió” periodística que es viu a Espanya i va recordar que en els últims quatre anys s’han perdut uns 6.000 llocs de treball al sector.

Per la seva banda, Dardo Gómez va denunciar l’ús de la crisi econòmica com una “excusa” per a la “degradació” del periodisme i va expressar la seva preocupació pel futur dels mitjans públics a Espanya després de les últimes decisions del Govern sobre TVE.