El president del Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Brauli Duart, ha respost negativament la petició que li havien plantejat els sindicats, els comitès d’empresa i professionals de TV3 i de Catalunya Ràdio que reclamaven que l’ens desistís de la demanda contra el treballador de la cadena acusat d’haver filtrat les dades de l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) que l’empresa va presentar l’any 2013. D’aquesta manera, el comitè manté la convocatòria de l’assemblea prevista per al 30 de març de suport al company i per analitzar les mesures a emprendre per aconseguir que el cas sigui desestimat.

El 17 de març passat, el diari Diagonal publicava una entrevista amb l’advocat d’aquest treballador, Carlos Sánchez Almeida, en la qual aquest afirmava que el seu representat era tan sols «un cap de turc», víctima «d’un abús per part de TV3 i de la Fiscalia», que demanen una condemna de set anys de presó per al presumpte autor de la filtració.

Aquesta decisió de Duart suposa un pas més en la ja de per si tensa relació amb la plantilla i els seus representants. Duart va arribar a la Corporació des del departament d’Interior sense vincles amb el món de la comunicació però sí molt forts amb Oriol Pujol Ferrusola –llavors un dels homes forts de CDC– i l’exconseller Francesc Homs. Des dels sindicats se l’ha acusat sovint de provocar el conflicte i aquesta darrera mesura sembla confirmar aquesta sensació.