Els treballadors de Público han obert un bloc per informar del conflicte que mantenen obert amb l’empresa des que Mediapubli va decidir tancar l’edició en paper, i només mantenir la versió digital, i va anunciar l’acomiadament de 134 treballadors (el 84% de la plantilla).

A més es denuncia que l’empresa ha anunciat que no es responsabilitzarà del total de les indemnitzacions als treballadors que acomiadarà. També denuncien que els col•laboradors (fotògrafs, columnistes, redactors, dibuixants…) fa mesos que no cobren i que aniran al carrer sense cobrar l’atur.

Afirmen que el bloc “s’ha obert davant la impossibilitat que puguem penjar els nostres comunicats a la pròpia web de Público”. I exigeixen a Jaume Roures que “compleixi amb la seva paraula” ja que el passat 10 de gener es va comprometre amb l’assemblea de treballadors a fer-se càrrec de les indemnitzacions.

afegeixen que la pàgina www.publico.es es manté activa sota un equip de mínims, “quan abans es feia entre tota la redacció”.

“Després de tantes denúncies a les nostres pàgines sobre la reforma laboral (que ara ens apliquen), després de totes les vegades que hem animat a la ciutadania a no callar, a protestar en contra de les injustícies, creiem que el projecte de Público, sobretot per respecte als seus lectors, no mereixia aquest final”.