La reforma laboral imposada pel Govern central, comptant amb el vist-i-plau de la patronal, suposa una dura retallada de drets laborals, i no es fonamenta en cap justificació. A sobre, s’anuncien noves retallades en matèria de jubilació i Seguretat Social, i en temes de caràcter social. És per això que la nostra acció està destinada a combatre-la. No en quedem pas al marge; ans el contrari, ens afecta de ple en el nostre sector:

Hem d’aturar tots junts aquestes agressions. Com a treballadors i treballadores del sector de mitjans de comunicació hem de fer possible que la Vaga General del 29 de setembre sigui un èxit.
– Hem patit EROs i ara en podrem tenir encara més, perquè les empreses ho tenen molt més fàcil per acomiadar, en comptes de defensar l’ocupació i els llocs de treball.
– En els acomiadaments, podem perdre les possibilitats de ser indemnitzats amb 45 dies per any treballat en els casos d’acomiadament improcedent, i fins i tot poden retallar els 33 contemplats ara.
– Tenim convenis i pactes d’empresa que corren perill de ser superats per normatives generals incongruents.

A l’assemblea –convocada conjuntament per CCOO, SPC i UPIFC– es debatran els punts més calents i punyents de la falsa reforma sindical i també donarem puntual informació de l’organització de la jornada de vaga en els mitjans de comunicació. La trobada, al 7 de setembre, es farà a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya (Rambla de Catalunya, 10, principal. Barcelona), a les onze del matí. Per la importància dels temes a tractar, us demanem l’assistència de tots els delegats i delegades de les empreses de comunicació de Catalunya.

En aquest document, podeu trobar el detall dels efectes més importants que provoca aquesta reforma laboral i que ha donat peu a la reforma laboral