El pròxim divendres 22 de novembre es farà a la seu de la demarcació del Col·legi de Periodistes a Catalunya (CPC) la presentació de l’estudi Dones fotògrafes rere l’objectiu –centrat en les comarques gironines, fet per la periodista Laura Cugat. L’acte està organitzat pel mateix Col·legi i el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) i començarà a les set del vespre.

El CPC i l’SPC així com l’autora de la recerca volen utilitzar aquest treball per fer una taula rodona sobre com treballen les dones periodistes a les comarques gironines. És un informe que dóna veu i explica la història de 25 dones fotoperiodistes que han deixat empremta en aquestes comarques. La idea és que la sessió, a banda de presentar aquest estudi, serveixi per fer un debat ampli sobre les condicions en què les dones periodistes –tant les gràfiques com les plumilles– poden treballar en aquesta demarcació i aportar solucions sobre com es poden millorar. A la presentació han estat convidades totes les fotoperiodistes que han col·laborat en la recerca de Laura Cugat.

Taula rodona: Dones rere l’objectiu: reconeixement i reivindicació
Mirada de gènere en el periodisme i fotoperiodisme a Girona, en ocasió de la presentació de l’estudi “25 fotoperiodistes que han deixat empremta a les comarques gironines”
Dia: divendres 22 de novembre de 2019
Hora: 19.00 hores
Lloc: Seu de la demarcació del Col·legi de Periodistes de Catalunya a Girona. Carrer Nou del Teatre, 1.
Intervenen:
• Elisabet Don: periodista de RAC1, membre de la Junta del Col·legi de Periodistes de Catalunya a Girona i experta en Gènere.
• Inma Sáinz de Baranda: Fotoperiodista del diari La Vanguardia, una de les 25 fotoperiodistes participants a la recerca.
• Laura Cugat: autora de la recerca Dones fotògrafes rere l’objectiu. La veu i la història de 25 fotoperiodistes que han deixat empremta
Modera:
• Laia Serra: Secretària d’Igualtat a la Junta Executiva de l’SPC. També presentarà les conclusions del debat.
El president de la demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes, Joan Ventura, i el de l’SPC, Francesc Ràfols, faran una breu introducció a l’inici de l’acte.
En acabar l’acte hi haurà un petit piscolabis a la mateixa seu del Col·legi.