Aquest és el títol de l’article que el president del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), Francesc Ràfols, ha escrit per a Crític amb motiu del Premi Nacional de Comunicació que la Generalitat acaba d’atorgar a aquesta publicació. Ràfols avala aquest reconeixement «pel seu periodisme crític, sense altres lligams que no siguin els interessos de la seva audiència, sense atendre altres raons que no siguin les d’oferir una informació independent. Un projecte periodístic fet per periodistes amb el suport principal d’un bon nombre de persones per potenciar una publicació lliure».

En aquest escrit, el president de l’SPC diu que «aquest periodisme crític, lliure, independent, només es podrà fer amb professionals de la informació compromesos i amb una ciutadania exigent i conscienciada que vol que el seu dret a la informació sigui respectat i satisfet». Per fer-ho, doncs, és imprescindible l’existència de publicacions com Crític i d’altres que també malden per fer una informació al servei de la ciutadania.

Aquesta necessitat de fer aquest periodisme crític, independent i lliure, es complementa, apunta Ràfols, amb la campanya que el mateix SPC ha impulsat de micromecenatge a través de la plataforma Goteo que té l’objectiu de poder impulsar diversos projectes que el sindicat té per defensar el dret a la informació de la ciutadania i per millorar les condicions laborals i professionals dels i les periodistes. Es tracta, s’afirma a l’article, de «fer les transformacions necessàries perquè el sistema mediàtic del país estigui al servei de la ciutadania i no al d’interessos espuris».

Informació sobre la campanya de l’SPC a Goteo «Suma’t a la lluita de l’SPC per un periodisme digne», la podeu trobar en aquest enllaç. L’SPC vol agrair a Crític –com també a Alternativas Económicas– la seva col·laboració amb aquesta iniciativa oferint subscripcions gratuïtes per a persones que facin aportacions a #GoteoSPC.