Els treballadors d’El Periódico van aprovar el divendres 28 de juliol el darrer acord al qual van arribar el Comitè Intercentres i l’empresa. La proposta va obtenir 222 vots a favor (70,7%), en contra en van ser 79 (25,16%) i 13 (4,14%) més en blanc. Això suposa una participació del 80,51% (314 votos emesos d’un cens de 390).

L’acord entre les parts havia estat assolit el dia anterior, el dijous 27 de juliol, i té una vigència de tres anys. Preveu que en el primer any d’aplicació es mantindrà una reducció salarial del 16%, que en el segon any serà del 14% i que en el tercer serà del 13%, uns percentatges molt per sota del que plantejava l’empresa inicialment. El pacte suposa la pròrroga del conveni fins al 20 de juliol de 2020. També s’estableix una reducció del lloguer de les dependències del diari, propietat del president del Grupo Z. Altres clàusules es refereixen al personal directiu i el que està fora de conveni. Igualment es fixa que si hi ha d’haver-hi acomiadaments, les indemnitzacions corresponents es calcularan a partir dels sous de 2011, abans d’implementar rebaixes salarials.

D’aquesta manera es tanca ara per ara un conflicte que feia mesos que s’arrossegava i que fins i tot va comportar que al mes de maig els treballadors del rotatiu fessin tres dies de vaga durant els qual el diari no va sortir al carrer, un fet sense precedents a la història de la premsa catalana.