Mitjans en Lluita ha convocat la tercera assemblea de la plataforma a la plaça Sant Jaume per convertir-la en una concentració reivindicativa per denunciar la precarietat que pateixen els treballadors dels mitjans de comunicació, que pateixen tancament de mitjans, expedientes de regulació i, en general, l’aprimament de les plantilles. Els que conserven la feina també han vist empitjorar les condicions laborals i professionals. Tot això provoca l’empobriment dels productes informatius i afecta el dret a la informació

A la concentració s’han sentit les veus dels treballadors de mitjans públics i privats afectats per la crisi i dels estudiants de Comunicació. També ha participar una representació dels treballadors de Panrico, en vaga des de fa quatre mesos. Han intervingut representants del grup Zeta per explicar la intenció de l’empresa de rebaixar els salaris en un 33% de mitjana i les mobilitzacions que estan duent a terme per forçar l’empresa a negociar. Treballadors de TV3 i Catalunya Ràdio han explicat que gràcies a les mobilitzacions han aconseguit que l’empresa torni a la negociació per aconseguir un nou conveni col•lectiu i han denunciat l’intenció de la CCMA de privatitzar els mitjans públics començant per l’externalització del departament comercial de TV3.

També s’ha tingut un record per als professionals que continuen segrestats a Síria: Marc Marginedas, Javier Espinosa i Ricard García Vilanova.