L’ERO presentat per l’empresa CBM, la productora que manté la subcontracta dels informatius d’IB3, s’ha saldat amb l’acomiadament de 16 treballadors, en lloc dels 34 previstos inicialment, i una indemnització de 30 dies per any treballat. El pacte assolit amb el comitè d’empresa inclou també una reducció de la massa salarial del 3,5% per als que continuen treballant.

Els treballadors de CBM van acceptar la proposta plantejada sota l’amenaça que si no s’acceptava es retiraria l’ERO i es farien acomiadaments objectius, amb una indemnització de 20 dies i amb més afectats. L’acord va arribar després de tres dies de vaga seguida pel 92% dels treballadors.

D’altra banda, l’SPIB ha decidit posar en mans dels seus serveis jurídics les denúncies de purga ideològica que s’han fet per aquests acomiadaments. Entre els treballadors que han perdut la feina hi ha força periodistes que havien tingut càrrecs de confiança fins l’entrada de José Ramón Bauzá al Govern balear. Segon el sindicat de periodistes de les Illes, tots són professionals amb experiència i que han demostrat la seva solvència. A més, l’onada d’acomiadaments ha afectat sobretot IB3 Ràdio, que queda condemnada a la marginalitat.

L’SPIB també lamenta que, un dia després que es fessin efectius legalment els acomiadaments, el Govern Bauzá acordés destinar a IB3 dotze milions d’euros més per pagar el dèficit de l’any passat. Per al sindicat, aquest dèficit demostra quin és el problema d’IB3: una gestió ineficaç i partidista que acaba foradant les butxaques de tots els ciutadans.

A més de la vaga, els treballadors han portat a terme diferents protestes davant la presentació de l’ERO com un vídeo i una pàgina a Facebook on han rebut el suport ciutadà.

Al web de l’SPIB també es pot llegir la carta oberta d’una periodista acomiadada en què explica la seva trajectòria en els serveis informatius d’IB3. Recorda el dia en què va començar a treballar: “vaig entrar el dia que complia 23 anys i recordo les ganes de tots, d’una plantilla molt jove però que cada dia afrontava amb il•lusió el repte de fer d’IB3 una televisió de referència”.