Els treballadors del diari esportiu del grup Z, Sport, iniciaran aquest 29 de novembre vagues d’una hora contra l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) presentat per l’empresa que vol despatxar 35 dels 84 treballadors de la plantilla, xifra que suposa el 42% del total. El comitè d’empresa interpreta que aquesta mesura és una revenja pel fet que el passat estiu l’àrbitre designat pel departament de Treball rebaixés del 21% al 8% les pretensions de retallada salarial que la publicació volia aplicar. La proposta de reduir els sous en un 21% va provocar els dies 15 i 16 de maig passats una vaga a l’Sport –també a El Periódico de Catalunya, on hi havia un pla similar–, conflicte que es va resoldre momentàniament quan el laude al qual es van sotmetre les parts va deixar la intenció de l’empresa en aquest 8%. Ara, entén el comitè, la direcció de l’Sport presenta un ERO com a revenja per aquella derrota.

Les vagues es faran també els dies 30 de novembre i 4 i 5 de desembre, moment en el qual els treballadors decidiran si endureixen les mesures. Coincidint amb les aturades d’una hora –de 5 a 6 de la tarda– hi haurà concentracions a la porta del diari. El comitè d’empresa ha criticat durament el director del rotatiu, Ernest Folch, per avalar aquest pla que «condemna a morir un diari fiable, rendible i segur, convertint-lo en un projecte sense ordre ni concert, ni expectatives de futur.» També es queixen de l’actitud de la resta de l’equip directiu que «calla i mira cap a una altra banda». L’SPC dóna suport al comitè d’empresa i als treballadors de l’Sport en el rebuig a aquest ERO i se solidaritza amb les mobilitzacions que han convocat i amb les que puguin fer més endavant en defensa del diari i del manteniment dels llocs de treball. Considera que no hi ha raons objectives per presentar aquest ERO ja que les dades econòmiques del rotatiu no l’avalen. El comitè també denuncia que ja s’han celebrat cinc reunions amb l’empresa «sense que fins ara hagi fet el més petit moviment».