Les assemblees de El Periódico i de l’Sport han acordat fer una vaga de firmes de moment fins al dia 27 de desembre, quan es farà una nova assemblea en què es veurà si segueix, tot i que apunta que sí ja que els treballadors tenen la intenció de mantenir la mobilització fins que l’empresa no es comporti de manera raonable, i no carregant tot el pes de la seva incapacitat sobre els treballadors. L’empresa havia citat aquest divendres 20 de desembre els comitès per informar-los que obre el procediment de l’article 41 de l’Estatut dels Treballadors, i que els emplaça a negociar durant 15 dies per canviar-los les condicions laborals, com, segons diuen, els permet fer aquest article.

Aquesta és la primera d’una sèrie de mesures que aniran in crescendo si l’empresa no assumeix la seva responsabilitat en la situació actual, i continua pretenent que el pagament del deute amb els bancs i de les actes fiscals surti només de les butxaques dels treballadors que estan en conveni. L’alta direcció i els càrrecs de fora de conveni no hauran d’assumir cap rebaixa salarial, segons el que pretén l’empresa i tal com el mateix Antonio Asensio Mosbah ha declarat.

Aquest matí de divendres, els treballadors han format un passadís al llarg del recorregut que havien de fer els negociadors per arribar fins a la sala de negociació. L’assistència, per donar suport als companys del comitè d’empresa, ha estat massiva. Dimecres passat, membres dels comitès del grup Z van estar presents a l’estrena d’Ismael, la cinta que ha produït Asensio amb Zeta Audiovisual (que deu 10 milions d’euros al grup que alleujarien les retallades, i que ell diu que no pot pagar), per denunciar la situació que es viu al grup Z però que Asensio prefereix mirar cap a una altra banda perquè només té interès per la seva activitat cinematrogràfica, com si la periodística ja no li interessés.

D’altra banda, les assemblees de treballadors de les diferents empreses del grup han aprovat d’una banda treballar a reglament complint estrictament l’horari i les tasques assignades, i de l’altra enviar una carta de reprovació a Asensio i els directius signada per la plantilla. Una altra decisió ha estat advertir els bancs implicats en el crèdit sindicat atorgat al Grup Z i que li marquen les accions a dur a terme que donaran de baixa els seus comptes en aquestes entitats financeres si no afluixen la seva pressió sobre els treballadors.