El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació, condemna una nova agressió a un informador en exercici de la seva funció. En aquest cas ha estat un professional de Barcelona TV (BTV), a qui acompanyava una estudiant en pràctiques, que ha estat increpat i agredit per un grup de manifestants que protestaven contra una operació policial al carrer Ros de Olano de Barcelona. Les dues persones s’han hagut de refugiar en un establiment, i els agressors els han pres el material amb què treballaven.

Es tracta d’un nou intent de matar el missatger que vulnera el dret a la informació de la ciutadania, que cal defensar com a dret constitucional davant els intents de limitar-lo, vinguin d’on vinguin.

La realitat no s’amaga ocultant-la, i la defensa de la integritat dels informadors, per part de tothom, és bàsica en una societat democràtica.

Barcelona, 13 d’abril de 2016