L’SPC rebutja les mesures de control que la policia catalana ha fet als periodistes i demana la dimissió dels responsables

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació denuncia l’assetjament a què van sotmetre ahir els Mossos d’Esquadra als professionals de la informació que cobrien l’operatiu policial en el desmantellament d’una presumpta màfia xinesa. Diversos agents es van dirigir als periodistes demanant-los no només que s’identifiquessin sinó que facilitessin també altres dades com el seu número de telèfon mòbil per comprovar a continuació que el número facilitat era el correcte.

Considerem que aquesta actuació és totalment intolerable i exigim als responsables del cos que suspenguin de manera immediata aquesta actuació absolutament antidemocràtica. També exigim la dimissió dels qui hagin pres aquesta decisió o que siguin cessats com més aviat millor dels seus càrrecs. És inadmissible que agents policials vagin demanant el mòbil als professionals de la informació

Algunes informacions periodístiques, citant fonts policials, explicaven que els agents que van realitzar aquestes accions no formaven part de l’operatiu policial on això es va produir sinó que eren membres de la brigada d’Afers Interns en relació a investigacions en aquest àmbit. La policia catalana –i la d’arreu– no pot vulnerar els drets de la ciutadania per corregir possibles irregularitats internes i molt menys amb actuacions que podrien fregar fins i tot el delicte.

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) s’adhereix a la denúncia de l’SPC que també posarà els fets en coneixement de la Federació Europea de Periodistes (FEP) perquè ho denunciï a la plataforma del Consell d’Europa que recull les actuacions dels poders públics contràries a la seguretat i llibertat dels periodistes i del dret a la informació.

L’SPC se solidaritza amb els professionals que han patit aquestes pressions i es posa a la seva disposició per realitzar les accions que creguin oportunes en defensa dels seus drets professionals. Insistim en la nostra exigència de dimissió o cessament dels responsables del cos que hagin participat en la decisió de practicar aquest assetjament democràticament intolerable.

Pel dret a la informació, prou assetjament policial als periodistes!

29 de juny de 2016