Impulsat per l’SPC però amb la voluntat que tingui una vida independent, hem posat en marxa el blog La trinxera digital, un nou mitjà de debat i reflexió sobre el sector. La trinxera digital respon a una de les màximes preocupacions dels òrgans de gestió de l’SPC: fomentar el debat per enriquir els diagnòstics, les propostes i les iniciatives. Les tecnologies de la informació ens facilitin la possibilitat de fer aquest debat d’una manera no presencial.

La trinxera digital és un blog autònom en el qual anirem penjant articles que tots podrem comentar. Ja és totalment accessible des d’aquesta mateixa web i ja hi ha penjats els dos primers articles, un titulat La comunicació local també és un dret ciutadà, sobre la situació actual dels mitjans de comunicació local, que analitza com, moltes administracions locals s’han emparat en la crisi per privar els ciutadans de la informació que més els afecta. Aquest article sorgeix arran de la informació que l’Ajuntament d’El Papiol tancava l’emissora de ràdio perquè no trobava ningú que, sense cobrar, se’n fes càrrec.

L’altre article, La trinxera de la informació, fa referència a tots aquells professionals que han sortir dels mitjans ‘tradicionals’ i estan creant iniciatives periodístiques que, com diu l’autor, “busquen la complicitat dels lectors i seguidors per enfortir-se econòmicament i fer-se viables”.

El blog s’actualitzarà setmanalment amb les aportacions que ens arribin a través del correu electrònic trinxeradigital@gmail.com