La FeSP considera intolerables les desqualificacions i acusacions contra l’enviada especial de TVE a Gaza, Yolanda Álvarez, formulades per la funcionària Hamutal Rogel.

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), organització que forma part de la Federació Internacional de Periodistes (FIP), considera intolerables les desqualificacions i acusacions abocades per la portaveu de l’Ambaixada d’Israel a Espanya, Hamutal Rogel, contra la periodista Yolanda Álvarez, corresponsal de TVE a Jerusalem i enviada especial a Gaza, així com les que ha expressat contra altres enviats especials a aquesta zona.

El treball dels periodistes està sotmès a la crítica, però no pot ser objecte de desqualificacions l’únic fonament de les quals en un judici d’intencions de qui les fa. Afirmar que Yolanda Álvarez actua com una «activista» al servei dels interessos de Hamas és una gravíssima acusació que rebutgem amb tota rotunditat.

Considerem que cap portaveu d’una ambaixada a Espanya pot utilitzar aquest càrrec per acusar un professional de la informació ni tampoc, com ha fet la portaveu de l’ambaixada d’Israel, per dir a una periodista com ha d’exercir el seu treball.

Des de la FeSP exigim a la portaveu de l’ambaixada d’Israel que demani disculpes públicament per les seves greus acusacions, que poden posar en perill l’enviada especial de TVE a Gaza.

1 d’agost de 2014