El president de l’SPC, Ramon Espuny; el secretari general de CCOO de Catalunya, Joan Carles Gallego, i el secretari general d’UGT de Catalunya, Josep Maria Álvarez, han participat en un debat sobre els efectes de la reforma laboral en la professió periodística. També han intervingut el degà del Col•legi de Periodistes, Josep Maria Martí, i la cap d’Economia del diari El Mundo, Maria Teresa Coca.

Més precarietat i menys qualitat és l’opinió generalitzada sobre com la reforma laboral afectarà als professionals de la informació. El president del Sindicat de Periodistes de Catalunya, Ramon Espuny, ha recordat que en els darrers dos anys i mig la professió periodística ha viscut tres crisis: la de la premsa escrita davant la implantació de la digital; la caiguda de la publicitat en tots els mitjans, i la crisi econòmica general. Espuny ha dit que hi ha prop de 5.000 periodistes aturats a tot l’Estat, i que tot i que el periodístic és un sector històricament precari, l’empitjorament ha “deteriorat la qualitat informativa i això també va en detriment de la democràcia”.

El secretari general de CCOO a Catalunya, Joan Carles Gallego, ha qualificat d'”elevat” el nivell de destrucció de llocs de treball en el sector periodístic, amb més de 1.500 aturats més en el darrer any. Per Gallego, l’aprovació de la reforma laboral significa un pas més cap a un model en què els empresaris “augmenten el seu poder” i els treballadors en surten “més afeblits”.

El secretari general de la UGT a Catalunya, Josep Maria Álvarez, ha criticat la forma en què s’ha aprovat la reforma “intentat amagar als ciutadans els continguts i les conseqüències” i aprovant-la al juny i dificultant, en ple estiu, la implicació de la ciutadania en el debat. Álvarez ha subratllat que la reforma “no crea ocupació ni a curt ni a mig termini, sinó que genera més precarietat”.

La situació de la professió la va resumir el degà del Col•legi de Periodistes: “mai com ara la nostra professió havia estat tan precària, havia tingut tant d’atur i havia patit tants condicionants que afecten la qualitat de la informació”.