El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació considera totalment inadmissible l’acció de dos agents de la Guàrdia Urbana de Tarragona contra el fotoperiodista Josep Lluís Sellart, corresponsal gràfic del diari El País. Aquest havia fotografiat els dos policies dins d’un bar mentre tenien el cotxe-patrulla a la porta amb els llums d’emergència encesos, és a dir, estant de servei. Quan se’n van adonar, van sortir al carrer per exigir l’entrega de la càmera fotogràfica. L’exigència policial de lliurament de les càmeres és impròpia d’una societat democràtica que respecti el dret a la informació de la ciutadania, dret que va ser greument vulnerat pels agents municipals implicats en aquest incident.

L’SPC lamenta també que l’Ajuntament de Tarragona s’escudi en la contradicció entre les versions de les dues parts afectades per avalar només la dels seus agents sense obrir cap investigació per determinar amb exactitud quins són els fets. Creiem que aquesta actitud pot servir per evitar un conflicte amb el cos de la Guàrdia Urbana, però abans que això l’autoritat municipal està obligada a observar la màxima transparència quan es tracta de qüestions que afecten els drets fonamentals de les persones.

Finalment volem expressar la nostra indignació per la sanció que s’ha imposat al periodista per dur a sobre una navalla multiusos. Aquesta decisió només es pot entendre com una represàlia dels agents –extensible a les màximes autoritats municipals si no la retiren– contra un professional que es limitava a fer la seva feina.