El Consell General de l’SPC i la Junta Executiva de la Federació de Sindicats de Periodistes s’han afegit a les mostres de rebuig a l’assetjament que els màxims responsables de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) estan sotmetent al company per al qual demanen una condemna de set anys de presó arran de les filtracions de l’any 2012 de les dades dels treballadors de TV3. A banda d’aquestes també n’estan arribant d’altres col·lectius i organitzacions en les quals es dóna suport a l’exigència del comitè d’empresa de TV3 de què el Consell de Govern desisteixi de les accions legals contra aquest company.

Avui mateix, l’SPC ha fet arribar aquesta nota al comitè d’empresa:
«En nom del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) us trameto la solidaritat i el suport del Consell General del sindicat així com el de la seva Junta Executiva amb el company per al qual la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals demana una condemna de set anys de presó, acusant-lo de la filtració d’unes dades sobre els treballadors de l’empresa.

Entenem que a aquestes alçades es tracta d’una acusació totalment fora de lloc, tant pel temps transcorregut, com per la poca base en la qual està fonamentada, com perquè es tracta d’uns fets que en absolut són actualment punibles en base a les normatives vigents sobre transparència de les dades públiques.

Considerem que la tossuderia del Consell de Govern en mantenir les accions penals contra el company són d’una crueltat extrema envers aquesta persona, que ja li han provocat uns danys que vosaltres ja heu explicat i denunciat en diverses ocasions. Com vosaltres, exigim al Consell de Govern de la CCMA que desisteixi d’una actitud que, al marge dels greus perjudicis personals que sense cap necessitat ja ha provocat al company, també està generant de manera injustificada l’increment de la tensió interna, que cap bé fa a la tasca diària de la televisió pública catalana.

Donem suport a totes les iniciatives que esteu impulsant en ajuda i defensa del company, al qual us demanem que traslladeu la nostra màxima solidaritat i una abraçada ben forta. Feia molt de temps que no es veia en el sector una persecució tant acarnissada contra una sola persona com aquesta que s’està produint a TV3. Ànims i endavant!»

Missatge de la FeSP
El missatge enviat per Agustín Yanel, secretari general de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), al comitè d’empresa de TV3 diu «us transmeto el nostre suport a les mesures de protesta que esteu duent a terme i ens sumem a la vostra petició perquè el Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) es retiri de l’acusació que exercita la Fiscalia contra un treballador de TV3, al qual acusa d’haver filtrat per correu electrònic els sous de la plantilla, juntament amb el càlcul de les indemnitzacions de l’ERO de 2012, i per al qual demanen 7 anys de presó.

Considerem que aquesta petició de condemna és inútil i desfasada, perquè han transcorregut tres anys des que van ocórrer els fets i els salaris ja són públics per les normes de transparència, a més de ser totalment desproporcionada.

Us animem a què continueu amb les mesures de pressió fins a aconseguir que el Consell de Govern rectifiqui el greu error que ha comès en aquest cas, es retiri de l’acusació i dediqui els seus esforços a garantir uns mitjans de comunicació públics independents que ofereixin informació veraç, plural i de qualitat. Molt ànim.»

El debat electoral a TV3
El comitè d’empresa de TV3 va organitzar per ahir diumenge 19 de juny un acte de protesta coincidint amb l’arribada dels caps de llista per Barcelona al debat electoral de TV3. A tots ells els van lliurar un comunicat sobre l’afer.
També es van fer visibles en les connexions del 324 i en el sumari i els vídeos del TNV. Per primera vegada, des que ha començat aquest insòlit conflicte a causa de la petició de la CCMA de 7 anys de pena de presó per a un treballador, el cas i la protesta han estat esmentats als informatius de TV3.