Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació

‘Cara a cara’ o cara dura

El primer 'Cara a cara' de la democràcia en unes eleccions al Parlament de Catalunya representa una burla a tot el sistema informatiu de les eleccions, i una vulneració clara dels principis democràtics.

By |2010-11-23T10:53:42+01:0023/11/2010|Comunicats|Comentaris tancats a ‘Cara a cara’ o cara dura

Maniobres d’amagat per imprimir diaris en altres rotatives. Davant les votacions majoritàries de comitès d’empresa i assemblees de redaccions de diaris, i davant el fet que en moltes d’elles hi ha hagut un gran seguiment de la vaga convocada per avui, com a preludi de la vaga general de demà a tot Espanya, els empresaris de premsa han volgut eludir i minimitzar la voluntat de protesta dels seus empleats, i han tancat les edicions entre les quatre i les sis de la tarda, per tal de dur a impressió una part del producte, en molts casos elaborat per càrrecs directius i intermitjo

By |2010-09-28T22:18:13+01:0028/09/2010|Comunicats|Comentaris tancats a Poc respecte al dret a la informació: Les edicions d’alguns diaris tanquen a primera hora de la tarda

Agressions de la reforma laboral i retallades socials

Expedients de Regulació d’Ocupació : Abans calia acreditar les causes. Amb la reforma, l’empresa només haurà de manifestar una possible situació econòmica negativa, encara que sigui momentània. Tampoc no té cap necessitat d’elaborar un pla de viabilitat per a la conservació de l’ocupació. Això significa que es podrà acomiadar de forma objectiva de manera gairebé discrecional, i no perquè en aquell moment sigui necessari, sinó per previsions de futur.

By |2010-09-06T15:09:06+01:0006/09/2010|Comunicats|Comentaris tancats a Agressions de la reforma laboral i retallades socials

Els treballadors de la comunicació i la vaga general: fer-la serà útil

El nostre no és un sector qualsevol: és on reflecteixen per exemple les enquestes de certs grups mediàtics que venen a dir que no hi ha ambient de vaga general, que la població no la veu oportuna i que hi ha un clima de resignació. Això ho desprenen de 500 entrevistes l'1 i el 2 de setembre, quan gairebé no ha començat la campanya en pro de la vaga, i teoritzen que l'estiu ha jugat una mala passada als convocants, igual que la convocatòria a finals de setembre. Caldria veure si a aquests opinadors els semblaria bé alguna altra data.

By |2010-09-06T09:12:27+01:0006/09/2010|Comunicats|Comentaris tancats a Els treballadors de la comunicació i la vaga general: fer-la serà útil