El comitè d’empresa de TVC ha informat del seguiment massiu de les tres vagues parcials convocades ahir, 19 de novembre, contra l’externalització del departament comercial de la televisió. Durant la vaga s’ha emès programació enllaunada.

La vaga ha consistit en aturades parcials en tres franges horàries que han tingut un seguiment del 90% de la plantilla. La primera aturada s’ha fet de 13.30 a 14.45 i ha afectat els programes Els Matins, la totalitat del Telenotícies Comarques i ha provocat que el Telenotícies Migdia comencés un quart d’hora més tard. Durant la vaga s’ha emès programació enllaunada.

La segona aturada s’ha fet de 18 a 18.45 hores, afectant el final del programa Divendres. Tots els canals de TVC han commutat el senyal, també amb programació enllaunada, excepte l’emissió del Súper 3, per acord entre la direcció i el Comitè de vaga.

Al vespre, la tercera aturada s’ha fet de les 20.45 a les 21.15h i ha afectat a l’emissió del Gran Dictat i els primers 15 minuts del TN Vespre. En el comiat dels informatius s’ha recordat els motius de la vaga.

Segons informa el comitè, els treballadors consideren que la privatització de la gestió comercial de la publicitat no suposa cap benefici empresarial per a TVC i només ho serà per a l’empresa que resulti adjudicatària. Pensen, també, que és l’inici de la privatització de la televisió pública. Els trballadors han elaborat un manifest on expliquen les raons per les quals es vol privatitzar la gestió comercial.