El 95% de la plantilla de TV3 ha secundat la primera de les vagues parcials convocada per avui entre 10.30 i 13 hores, segons la secció sindical de l’SPC a TVC que ha qualificat la jornada d’èxit rotund.

D’altra banda uns 400 treballadors s’han concentrat davant la seu de la CCMA per reivindicar el model de TVC: una televisió pública i nacional. La concentració es feia al mateix temps que estava reunit el consell de govern de la Corporació en la seva trobada setmanal.

Una delegació del comitè d’empresa s’ha entrevistat amb el president del Consell de Govern de la Corporació i l’ha lliurat una proposta de contracte programa fonamentada en la producció interna i el manteniment de tots els llocs de treball.

El president del Consell de Govern es manté en la seva posició d’estar a l’espera de la negociació del contracte programa, del resultat de l’estudi de la consultora PwC i del Pla Estratègic i de Viabilitat que ha d’aprovar el Consell.

El comitè d’empresa de TVC considera que, mentre la direcció es nega a reunir-se amb el comitè, està prenent decisions sobre el futur del model de servei públic i sobre el futur dels llocs de treball, i que te motius per creure que s’està elaborant un pla d’externalitzacions.

Els treballadors de TVC creuen que una televisió pública no es pot externalitzar, “ja que és posar en mans privades tot allò que s’ha construït en 30 anys amb l’aportació econòmica de la ciutadania a través dels pressupostos públics” i afegeixen que l’externalització “no suposa una millor gestió, sinó deixar de pagar salaris a treballadors per pagar factures a proveïdors”.

El treballadors de TV3 van aprovar en referèndum un pla de que s’estendrà fins al gener amb aturades parcials que es repartiran entre tots els torns i franges horàries.