Les negociacions amb el Grup Zeta per evitar el tancament de la rotativa de Parets i l’acomiadament de 102 treballadors segueixen en punt mort. Ahir es va produir una nova reunió en la qual, segons un comunicat del comitè intercentres, “els màxims directius de Grup Zeta han demostrat novament la nul•la voluntat negociadora per buscar alternatives no traumàtiques al tancament de Gràfiques de Premsa Diària i els 102 acomiadaments plantejats”.

A la reunió mantinguda amb la mediació del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat, la direcció s’ha mostrat, segons el comunicat “absolutament enrocada en el seu pla de tancament o en el seu “pla social” d’acomiadar 47 treballadors i sotmetre la resta a una rebaixa salarial del 50% i a una desregulació total de la flexibilitat interna. El Comitè Intercentres ha reiterat la seva proposta de baixes i prejubilacions voluntàries, internalització de tasques, esforç addicional del personal fora de conveni i un ERO de suspensió temporal de contractes que permetria estalviar més d’un milió d’euros i mantenir la impremta pròpia del grup. Així mateix, hem instat novament a la direcció a presentar a la taula de negociació les ofertes detallades de les rotatives que suposadament poden imprimir El Periódico i Sport més barat. El mediador també ha requerit als representants de l’empresa aportar la prova en la qual es basa tota la seva argumentació. La direcció demostra així la seva mala fe negociadora i el seu interès en deixar passar el mes del període de consultes, que finalitzarà el 15 d’abril, sense entrar a valorar les alternatives de la representació dels treballadors ”

Avui, 27 de març s’ha celebrat una marxa lenta de vehicles des de Parets, per la carretera C-17 fins a Barcelona, que ha arribat a la seu d’El Periódico a les 10 del matí.

La propera reunió negociadora tindrà lloc el 2 d’abril, un cop finalitzada es farà una assemblea en la qual es decidirà un nou calendari de mobilitzacions de cara a la fase final del període de consultes.

Per ara, ja s’han convocat un seguit de protestes:
– Els dies 2, 3, 4 i 5 d’abril, a les 14 hores, concentracions a la porta del diari (c. Consell de Cent, 425).
– 2 d’abril a partir de les 10 del mati, concentració davant la seu del Departament d’Empresa i Ocupació (c. Sepúlveda, 150).
– 2 d’abril, a les 17 hores, manifestació amb el següent recorregut: Consell de Cent (a les portes del diari), passeig Sant Joan, Tetuan, passeig de San Joan, Aragó, Bailen, Consell de Cent.
– 4 d’abril, a les 10 hores, concentració davant la seu del Departament d’Empresa i Ocupació (c. Sepúlveda, 150).
– 4 d’abril, a les 14.30 hores, concentració a Portal de l’Àngel amb Fontanella.