L’acomiadament d’un treballador de Ràdio Sabadell, Manolo Guerrero, ha indignat la plantiila de l’emissora municipal, que ha emès un comunicat en el qual denuncia que aquesta decisió «és un nou atac contra els professionals», d’aquest mitjà. En aquesta nota, la plataforma de treballadors Ràdio Sabadell Diu Prou torna a alçar la veu pràcticament un mes després de fer públiques les seves reivindicacions «per denunciar el que considera un nou atac contra els seus professionals. La direcció de l’emissora municipal ha decidit acomiadar, al nostre entendre de manera injusta i premeditada, el treballador més veterà de l’empresa i que sens dubte ha contribuït, amb la seva professionalitat i implicació amb el projecte, a la consolidació del mitjà des del seu naixement l’any 2001. Un acomiadament que, malgrat que s’acaba de fer oficial, ja estava decidit des del mes de desembre i aprovat pel consell d’administració de Comunicacions Audiovisuals SLU. Amb la marxa de Manolo Guerrero, que durant més de quinze anys ha exercit com a cap tècnic de l’emissora, Ràdio Sabadell queda orfe d’un dels seus puntals. Un professional que s’ha sabut adaptar a la perfecció a les necessitats que demandava el mitjà en cada moment per tal de situar Ràdio Sabadell com a punta de llança de la comunicació local.»

Per aquest motiu, des de la plataforma, afegeixen, «no entenem ni compartim cap dels arguments que s’addueixen per part de la direcció, amb el vistiplau del govern municipal, com per exemple que la ràdio ja no necessita un cap tècnic. “El lloc de treball ha quedat buit de contingut, sense gaires tasques assignades, degut a la baixa producció i al canvi en l’orientació de les tècniques en les empreses audiovisuals”, diu la carta d’acomiadament. De la mateixa manera, s’exposa que la figura del cap tècnic “ja no té cabuda a l’empresa perquè les seves funcions han deixat d’existir” després del salt digital que han experimentat els mitjans de comunicació. Es dóna la circumstància, però, que precisament la persona encarregada de digitalitzar els estudis de l’emissora fa un parell d’anys per caminar en aquesta direcció és ara qui va al carrer. Segons la direcció, una altra de les raons de pes per prescindir de Manolo Guerrero és la delicada situació econòmica de l’empresa, que arran de la crisi ha anat perdent ingressos publicitaris, la qual cosa els ha portat a amortitzar el lloc de feina que ocupava per garantir la viabilitat de l’empresa. Sembla, però, que la situació no ha anat a millor des de l’arribada de la nova direcció. Malgrat el múscul que sí que ha rebut el departament comercial, a diferència de la resta de departaments de l’emissora, els ingressos publicitaris, lluny de créixer, es troben sota mínims a hores d’ara, d’acord amb les dades aportades per la mateixa empresa.»

Els membres de la plataforma Ràdio Sabadell Diu Prou «defensem que els arguments que utilitza l’empresa són només excuses per intentar tapar unes directrius polítiques que han prevalgut per sobre dels interessos de l’emissora i del propi treballador. Des de l’arribada de la nova directora, primer, i la cap d’operacions, després, s’ha intentat boicotejar el dia a dia d’aquest professional. De forma progressiva, va deixar de ser informat sobre els treballs que haurien de comptar amb la seva supervisió, no se’l convocava a reunions ni se’l deixava opinar sobre quines havien de ser les solucions tècniques per oferir el millor producte a l’audiència. En definitiva, se’l va anar buidant de funcions per poder justificar el posterior acomiadament. Tot plegat amb l’agreujant dels problemes de salut d’aquest professional i que eren sobradament coneguts per la direcció de l’emissora. Malgrat haver de sotmetre’s a una delicada operació de cor i tenir la recomanació mèdica de no fer cap esforç, la directora i la cap d’operacions van encomanar-li canviar les dues redaccions existents fins al moment per unificar-les en una sola planta, així com el trasllat del departament d’administració. Una tasca que va haver de realitzar sol i sota màxima pressió, ja que les modificacions havien d’estar enllestides amb la màxima brevetat possible. Al nostre entendre, tot plegat podria constituir un cas d’assetjament laboral vinculat a una possible venjança personal per la relació de l’actual regidor de Comunicació amb el primer cap d’emissions de Ràdio Sabadell 94.6.»

Per últim, els membres de la plataforma «volem expressar el màxim suport al professional en majúscules que ha estat acomiadat, així com el més absolut rebuig a aquesta manera de gestionar una empresa pública que paguen tots els ciutadans. En aquest sentit, des de Ràdio Sabadell Diu Prou volem denunciar la covardia que ha tingut la direcció de l’emissora pública a l’hora de comunicar aquest acomiadament al treballador, que s’ha limitat a enviar un burofax al domicili de l’empleat informant-lo que prescindien dels seus serveis, sense donar explicacions més enllà dels motius expressats en la carta i sense donar l’oportunitat al treballador d’escoltar en persona les raons del seu acomiadament. La plataforma considera que aquest gest demostra una vegada més la manera barruera de fer d’una direcció que ha demostrat en més d’una ocasió faltes de respecte cap als seus professionals.»

De la mateixa manera, es conclou en el comunicat, «lamentem que no s’hagi donat l’oportunitat a aquest treballador de demostrar la seva vàlua i la seva perfecta adaptació al gir digital que suposadament ha de fer l’emissora local en el futur més immediat. Malgrat que el govern municipal s’hagi compromès a mantenir la plantilla actual al complet, aquest últim acomiadament ens fa pensar que poden arribar-ne més quan la direcció consideri que un dels professionals de l’emissora ja no està capacitat per desenvolupar unes determinades funcions. Aleshores, l’executiu local també amagarà el cap sota l’ala i ho acceptarà o demanarà explicacions i informes per verificar-ho?»