“Prou de censura a la RAI. La situació del servei públic s’ha tornat insostenible i és necessària la mobilització de la societat civil contra el mètode generalitzat de limitacions a la llibertat de cultura, de crítica i d’informació. Un país lliure i democràtic, que respecti els principis de la Constitució, no pot suportar els continuats episodis de discriminació i censura accentuats les últimes setmanes”. Amb aquest comunicat, el Comitè per la Llibertat i el Dret a la Informació, del qual formen part desenes de sindicats, moviments i associacions civils italianes, proposa una gran assemblea de ciutadans i treballadors de la cultura y de la informació per protestar contra la censura a la ràdio i la televisió pública d’Itàlia. Entre els firmants de la convocatòria hi ha el Sindicat de Periodistes d’Itàlia i artistes i intel·lectuals com Paolo Rossi, Dario Fo, Giorgio Albertazzi i Oliviero Beh