Aquest dijous 4 de juliol es presenta a la Casa del Llibre La ética y los periodistas que hacen publicidad (Ediciones Carena, 2019), escrit per Manuel López, periodista i doctor en Ciències de la informació i professor emèrit de la UAB. En aquesta obra s’analitza el fenomen del publiperiodisme, és a dir, la pràctica d’alguns informadors i informadores de treure’s un sobresou posant la seva professionalitat en entredit. Una activitat que tots i cadascun dels codis deontològics condemna com a poc apropiada.

L’obra és una investigació realitzada sobre els professionals de la comunicació que barregen el periodisme amb anuncis comercials o propaganda institucional, sense que s’hagin pres mesures disciplinàries per saltar-se els codis ètics. El llibre recull una investigació de dos anys i inclou una llista de casos amb noms com els de Matías Prats, Olga Viza, Helena García Melero, Pedro Piqueras i altres.

El pròleg del llibre l’ha fet el periodista Francesc Ràfols, president de l’SPC, que també participarà en la presentació del llibre.

Presentació del llibre: La etica y los periodistas que hacen publicidad
Dia: Dijous 4 de juliol
Lloc: Llibreria Casa del Llibre, Passeig de Gràcia, 62
Hora: 19.00 hores