II Jornada de Periodistes de Mitjans per a la Immigració a Barcelona

L’espai Francesca Bonnemaison acollirà el pròxim divendres 16 de juliol la II Jornada de Periodistes de Mitjans per a la Immigració en la qual hi participaran professionals de la informació de cinc continents. Periodistes d’aquí i d’allà: informació de tothom, vol ser un exercici d’integració per a professionals d’origen estranger que treballen a Catalunya i a Espanya, sigui en mitjans especialitzats o generalistes. La trobada està organitzada pel Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), i destaca pel fet de ser pionera a l’Estat espanyol.

El secretari de Mitjans per a la Immigració de l’SPC, Gustavo Franco, assegura que «al Sindicat no estem sols en el somni que les redaccions dels mitjans a Catalunya reflecteixin la diversitat de la societat.» La Federació Internacional de Periodistes (FIP), a través del seu secretari general, Aidan White, defensa públicament que «la democràcia europea necessita amb més força que mai representar la societat, perquè la realitat és que les divisions dins de la Unió Europea estan creixent.» White va fer aquesta afirmació coincidint amb la presentació el passat mes de febrer a Torí de l’Associació Nacional de la Premsa Intercultural (ANSI), que forma part de la Federació Nacional de la Premsa Italiana (FNSI), el sindicat dels periodistes italians.

Els debats abordaran qüestions com la situació laboral dels periodistes immigrants, les seves possibilitats reals d’accés a la professió, el paper dels informadors en una societat en evolució pel creixement del nombre de nous ciutadans procedents de l’estranger o el paper del periodisme en favor de la cohesió social. Arran de les primeres jornades per a periodistes de mitjans de la immigració, celebrades també a Barcelona el novembre de 2008, l’SPC va decidir incorporar aquest àmbit en el seu treball sindical quotidià. Això va quedar formalment explicitat en el darrer Congrés del Sindicat, celebrat l’abril de l’any passat, quan es va crear una secretaria específica per a aquesta qüestió.

L’SPC fa una crida al conjunt dels professionals de la informació de Catalunya a participar en aquestes jornades perquè aquesta no és una qüestió que afecti només els periodistes vinguts de fora. El Sindicat, que està adherit al Pacte Nacional per la Immigració, creu que els mitjans de comunicació tenen un paper clau en fomentar la cohesió social entre totes les persones que resideixen el país i entenem que aquesta II Jornada per a Periodistes de Mitjans de la Immigració és una oportunitat extraordinària per avançar en aquesta línia

El programa de la jornada es pot consultar en aquest enllaç