Quan falten quinze dies per acabar l’actual període de negociacions entre la direcció de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i els comitès d’empresa de TV3 i de Catalunya Ràdio, que ara integren una societat única, els treballadors de TV3 comencen a preparar noves mobilitzacions. L’objectiu és pressionar en la negociació, que si acaba sense acord, pot portar a l’aplicació de una modificació substancial de condicions de treball (article 41 de l’Estat dels Treballadors, reformat regressivament per la contrareforma laboral del PP i CiU el 2012). Per escalfar motors, el comitè d’empresa i treballadors es van concentrar ahir davant del Teatre Nacional de Catalunya (TNC), on es feia la cerimònia de lliurament del Premi Català de l’Any, retransmesa per TV3. Els treballadors van celebrar la gran notícia de la retirada del concurs d’externalització de la gestió de la venda de publicitat, amb eslògans com «Sí, sí, si, Comercial es queda aquí» i «un, dos, tres, Comercial a TV3».

També es va reclamar poder recuperar el Conveni de TVC, legalment anul·lat per la fi de l’ultractivitat (decretada també per PP i CiU via reforma laboral) i va rebutjar el pla de retallades salarials i de condicions laborals, que s’afegirien a la què pateixen els treballadors de la CCMA, via decrets del govern central i de la Generalitat, que significa des de fa uns anys una pèrdua acumulada del 30% del sou. Els concentrats van poder cridar totes aquestes reivindicacions davant del President del Consell de la CCMA, Brauli Duart, el conseller de Presidència, Francesc Homs, i el President de la Generalitat, Artur Mas, màxims responsables de les mesures que el Consell de Govern de la Corporació vol aplicar, malgrat l’oposició dels treballadors. Els pròxims dies es podrà notar en pantalla l’efecte de les protestes de la plantilla, que aquest dijous es reuneix en assemblea general convocada pel comitè d’empresa.