El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) lamenta la mort de la periodista Montserrat Minobis, als 76 anys d’edat, exdegana del Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC) i afiliada durant molts anys al sindicat. També va ser fundadora i presidenta de l’Associació de Dones Periodistes de Catalunya (ADPC). La notícia ens ha sobtat perquè, tot i que estava jubilada, no afluixava en les activitats en defensa de la professió, de la dona periodista i dels drets dels i les professionals de la informació. En concret, per exemple, va tenir una presència activa en les darreres mobilitzacions amb motiu del 8 de març en les accions desenvolupades per les dones periodistes.

Minobis va tocar moltes tecles professionals, però mai va defugir el problema dels condicionants laborals en el dret a la informació. Com no va afluixar mai en la defensa de la independència dels mitjans públics, que va reclamar públicament a més d’un president de la Generalitat en actes al mateix Palau en els quals hi va intervenir com a degana del Col·legi. Des d’arreu on va estar, va impulsar estudis i iniciatives per lluitar contra la precarietat de la professió.

Va ser la primera degana del Col·legi, càrrec que va deixar el 2004 quan va ser nomenada directora de Catalunya Ràdio a proposta del president Pasqual Maragall. Trobarem sempre a faltar el seu ànim i la seva senzillesa, i les seves idees fermes i irrenunciables.que van guiar tota la seva vida.

L’SPC trasllada el seu condol als parents i amics de Minobis així com a les entitats del sector de les quals n’és un referent, com el Col·legi de Periodistes i l’ADPC. El sindicat comparteix amb tots ells el seu dolor per aquesta trista notícia.