El comitè d’empresa d’SBT, l’empresa subcontractada encarregada de subministrar els informatius a la televisió balear IB3, ha convocat una concentració per al pròxim 26 de gener per reivindicar la subrogació dels treballadors de l’empresa per l’emissora i la seva tornada a la mesa de negociació per assolir un conveni col·lectiu. El comitè d’empresa ha fet públic que si després de la concentració no s’obté una oferta seriosa de la direcció d’IB3, es convocarà una assemblea de treballadors per proposar una vaga. El comitè ha criticat que el director de l’ens autonòmic, Antoni Martorell, hagi trencat de manera unilateral el diàleg amb els treballadors sense donar explicacions i l’ha instat a pronunciar-se sobre el model de televisió que es pretén.

El portaveu dels treballadors ha alertat de la situació actual de l’emissora, on els informatius del migdia estan realitzats per professionals contractats en vuit empreses diferents. Així mateix, ha manifestat que tenen constància que l’empresa SBT ingressa al voltant de quinze milions d’euros anuals i només n’inverteix set en els treballadors la qual cosa demostra el benefici dels intermediaris.