Integrants de la Coordinadora Mitjans en Lluita es van concentrar el 25 de juny a les portes del Palau de la Generalitat, a la plaça Sant Jaume coincidint amb l’inici de la reunió del Consell de Govern. Els membres de la Coordinadora van fer un “passadís” simbòlic als consellers per recordar als membres del Consell Executiu “els EROs de l’ACN, TV3, CatRàdio, La Xarxa i tot el que ha passat, i continua passant, als mitjans privats”.

La Coordinadora denuncia la sagnia d’acomiadaments que aquest col•lectiu està patint des de fa anys i que en els últims mesos més de 400 professionals han perdut la feina, als quals se sumaran els 312 acomiadaments previstos a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) per l’ERO que es presentarà.

Els concentrats, vestits amb samarretes taronges, denunciaven els acomiadaments i la situació precària dels treballadors a molts mitjans, tant públics com privats, i van lliurar un manifest en què denuncien aquesta situació.

La majoria de consellers van entrar al Palau per la porta del darrere per evitar el passadís i només quatre o cinc ho han fet per la porta principals. La protesta va arribar fins a la roda de premsa que el portaveu del Govern, Francesc Homs fa després de la reunió del Consell ja que molts periodistes lluïen samarretes de color taronja, adoptada per la plataforma Mitjans en Lluita.

El portaveu del Govern va fer notar que la imatge no el “deixava indiferent” i va expressar la seva “comprensió” pels motius de la reivindicació.