Com a candidatura oberta i plural no volem tornar a les polèmiques sobre l’estratègia seguida els últims anys per les diferents forces sindicals, sinó mirar endavant amb l’objectiu de garantir el servei públic de qualitat que hem d’oferir, que és també la garantia dels nostres llocs de treball.

Però defensar el paper i la viabilitat de TV3 no es pot fer a qualsevol preu, sinó que requereix unes condicions laborals i professionals dignes i ajustades a la realitat.

Això vol dir que si la CCMA passa per dificultats econòmiques, la sortida no pot tornar a recaure en els assalariats que ens esforcem dia a dia per assegurar el dret de la ciutadania a la informació i a una programació digna.

Perquè no podem oblidar els últims quatre anys, els més dolorosos de la nostra història, amb direccions que no han fet una bona gestió, però que per fer quadrar els números han optat per la sortida fàcil, que és retallar els sous dels treballadors.

A més, l’any passat, i seguint les directrius del Govern de la Generalitat, l’actual Consell de la Corporació va presentar un ERO/PAC destraler, que desmantellava el model de radiotelevisió pública de servei, i que només per la combinació de les potents mobilitzacions de la plantilla amb l’estratègia seguida pels negociadors en representació dels treballadors es va poder reconduir i fer reduir les conseqüències més brutals.

La resposta dels treballadors i l’estratègia negociadora majoritària també han permès guanyar temps davant la planificada ofensiva del Govern, i han obert la porta a poder acordar paritàriament amb la direcció temes històricament pendents, com la regulació de tots els sous dins del Conveni, la detecció de sous i complements irregulars, i la definició i valoració de les feines i responsabilitats fins ara excloses del Conveni col·lectiu.

Pel que fa al futur pròxim, res no apunta que les negociacions del conveni se situïn en les mateixes coordenades que abans de l’estiu, ni que sigui pels efectes del tema de l’IVA en la situació econòmica de la Corporació. I també per la fluïdesa de la situació política que determina en gran part el moment de treva que vivim, que es pot prolongar a causa del paper comunicatiu central que juga TV3 en el context del conflicte polític actual.

Més enllà d’això, la nostra llista vol defensar la nostra professionalitat, amenaçada també per directrius de vegades ineptes i d’altres molt intencionades, que amenacen la possibilitat de posar la nostra feina al servei de la societat, com correspon a un mitjà públic, és a dir, de tota la ciutadania.

No acceptarem mesures que trossegin artificialment categories com la de redactor, polivalent per definició, amb valoracions i remuneracions de primera i de segona. Reclamem l’equivalència entre redactors i ENG, i la revalorització dels OPIs i dels lingüistes per situar-los al nivell de la importància de la seva tasca. I caldrà atendre altres reclamacions que s’han plantejat.

Rebutgem la imposició de les corresponsalies unipersonals, fetes només amb criteri d’estalvi econòmic i sense fer un balanç dels seus efectes negatius sobre la qualitat del producte informatiu. I rebutjarem també tots els passos que es donin en direcció a la confluència de redaccions que no siguin discutits i acordats amb els representants laborals i professionals dels treballadors.

Les eleccions del 16 d’octubre són el mecanisme democràtic que tenim els treballadors per escollir els nostres representants al comitè d’empresa. En moments de conflicte latent com els actuals, una gran participació també és una manera de dir a la direcció i al govern que volem el que és nostre, que continuarem lluitant pel manteniment de la plantilla i de la producció pròpia, que no admetrem més rebaixes ni de sou ni de les condicions laborals i que sense nosaltres l’empresa i el servei públic de comunicació no tenen futur.

Un futur que també reclama que es torni a reformar la Llei de la CCMA, no només eliminant la contrareforma impulsada fa dos anys per CiU amb el suport del PP, sinó anant més enllà i garantint la plena desgovernamentalització i la despartidització dels òrgans directius dels mitjans de la Corporació. Això, sens dubte, ha de comportar més participació social i dels representants dels treballadors en el control i la gestió de la programació de TV3.

Per tot això us cridem a votar el 16 d’octubre i també que ho feu per la nostra llista. Entre molts farem molt més.

VOTA’NS I VOTA’T

Sant Joan Despí, 7 d’octubre de 2014