Més de 300 persones van assistir ahir 21 de setembre a la concentració en defensa de la llibertat d’informació i a la lectura del manifest «Per la llibertat de premsa i per totes les llibertats». A l’acte, les entitats convocants van denunciar «la situació excepcional que els periodistes catalans van patir la setmana passada amb escorcolls a redaccions, identificacions i coaccions a periodistes i notificacions judicials a mitjans de comunicació per haver publicar publicitat de l’1O van fer saltar totes les alarmes».

Entre les entitats convocants de l’acte i redactores del manifest hi ha l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC), l’Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC), el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, el Col·legi Oficial Disseny Gràfic de Catalunya, el Grup de Periodistes Ramon Barnils (GPRB), el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC), el Sindicat de la Imatge (UPIFC) i Som Atents. El manifest ha rebut més de 5.000 adhesions de mitjans de comunicació catalans, altres associacions i de persones individualment.

Durant l’acte, membres de les entitats convocants han llegit frases de periodistes il·lustres com, entre d’altres, Rosa Maria Calaf, George Orwell, Kapuściński, Ana Politovskaya, José Luís Sampedro o Ramon Barnils:

• «Si és veritat que la persuasió i la dissuasió, que fins ara duien a terme els exèrcits del Món, ara la duen a terme els mitjans de comunicació, tot el que afecti aquests mitjans és literalment de vital importància.» (Ramon Barnils)
• «La llibertat d’expressió és dir el que la gent no vol escoltar». (George Orwell)
• «Quan es va descobrir que la informació era un negoci, la veritat va deixar de ser important». (Ryszard Kapuściński)
• «Sense llibertat de pensament, la llibertat d’expressió no serveix per a res». (José Luís Sampedro)

Els periodistes Mònica Terribas i Jordi Évole van fer la lectura del manifest. El cantautor Jordi Montáñez va cloure la concentració.