El Sindicat de Periodistes de les Illes Balears (SPIB) ha titllat «d’acció pròpia d’un règim dictatorial» el nomenament del conseller de Presidència del Govern autonòmic, Antonio Gómez, com a nou director general d’IB3. En un comunicat emès per aquest sindicat, aquesta decisió posa l’Executiu que presideix José Ramon Bauzá (PP) «al mateix nivell d’una república bananera, una expressió que s’utilitzava per referir-se a Estats amb règims dictatorials i corruptes». L’SPIB afirma que «ni encara que Antonio Gómez fos un expert, una persona entesa i preparada per dirigir el mitjà, professionalment avalat per la seva trajectòria i socialment reconegut pel seu tarannà, circumstàncies que no es donen, es justificaria aquest nomenament. Un mitjà públic no pot ser jutge i part, ni tampoc es pot sotmetre als seus treballadors a la pressió d’estar a les ordres directes d’un Conseller de Presidència, amb poder de decisió sobre la seva feina i el seu lloc de treball.»