Divendres passat 15 de juny l’SPC va tancar temporada en la seva presència mensual al programa Línia de Servei d’Esplugues TV, que presenta Mery Barranco. La previsió és que quan després de l’estiu torni el programa, el sindicat seguirà acudint a aquest canal un cop al mes per parlar, com fins ara, de periodisme i del dret a la informació de la ciutadania.

En aquest darrer espai d’aquesta temporada hi van ser presents en representació del sindicat, el president de l’SPC, Quico Ràfols, i la secretària d’Igualtat, Laia Serra. En aquest enllaç podeu veure el programa.

La primera qüestió sobre la qual es va parlar és l’acte del 4 de juny sobre Periodisme i Ciutadania en el qual es va presentar públicament el pentadecàleg «15 accions per a un periodisme digne». Al llarg de l’espai vam estar conversant sobre les diferents transformacions que s’hi reclamen. També és va tractar la necessària reforma de la CCMA que la desgovernamentalitzi, de l’escassa fiabilitat en general dels mitjans públics espanyols segons revelen algunes enquestes, i la declaració de la Federació Europea de Periodistes instants els sindicat de periodistes a focalitzar les seves polítiques en els joves, les dones i els periodistes a la peça.