El Sindicat de Periodistes de Catalunya felicita els periodistes Georges Malbrunot i Christian Chesnot pel seu alliberament després d’haver romàs segrestats a l’Iraq durant 124 dies, des del 20 d’agost passat. Els dos informadors vivien a l’Orient Pròxim des de feia anys i treballaven per al diari Le Figaro i pel canal de Ràdio França Internacional respectivament. L’SPC mostra la seva satisfacció perquè s’hagi acabat el malson dels dos companys, de les seves famílies i amics però també la preocupació del conjunt de la professió. La llibertat de Malbrunot i Chesnot ja va semblar pròxima els primers dies de setembre però, sense que avui encara se’n sàpiguen les causes, la situació no va trobar un final feliç. Hi ha hagut molts pronunciaments en favor dels dos informadors francesos per part de les organitzacions professionals més importants així com de diverses entitats i institucions socials fins i tot vinculades als moviments islàmics.