La candidatura del Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) ha estat la guanyadora de les eleccions sindicals celebrades al diari digital El Nacional. Amb una plantilla de 48 persones, corresponia escollir tres delegats/des de personal i les tres persones més votades que eren a la candidatura han estat dues dones i un home. Les eleccions van ser el 15 de març passat

Aquestes eleccions són les primeres que es fan en aquest mitjà i confiem que a partir d’ara es podran resoldre per la via del diàleg i la negociació les diferents qüestions que es plantegen des dels diferents àmbits de l’empresa. L’SPC es felicita per aquests resultats, en un sector, el del periodisme digital, on hi ha unes grans bosses de precarietat, tal com s’ha detectat en la Radiografia dels mitjans de comunicació de Catalunya que el sindicat va elaborar al llarg de l’any passat i que va ser presentada en el IX Congrés, celebrat el 4 de febrer passat. Aquest informe revela la feblesa de les condicions laborals que hi ha en aquest àmbit i l’SPC anima la resta de mitjans a Internet que impulsin processos electorals per disposar de representació sindical que permetin afrontar i corregir aquesta situació.