Davant la detenció del periodista i escriptor suec d’origen turc Hamza Yalçin produïda el 3 d’agost passat a l’aeroport del Prat, l’SPC emplaça el Govern català a fer totes les gestions possibles per aconseguir el seu alliberament com més aviat millor. En aquest sentim, demana a Raül Romeva, conseller d’Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència, que faci les gestions necessàries per aconseguir que l’Audiència Nacional i el Govern espanyol no només no extraditin Yalçin a Turquia, sinó que sigui deixat en llibertat.

L’SPC comparteix el pronunciament de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) així com la de la Plataforma pel Dret a la Informació (PDLI) –de la qual forma part la FeSP– que ha escrit al ministre de l’Interior, Juan Ignacio Zoilo, reclamant que no atengui la petició d’extradició de l’Executiu de Recep Tayyip Erdogan.

També han expressat la seva preocupació per la situació del periodista detingut l’Ajuntament de Barcelona i Reporters Sense Fronteres de Suècia. Al llarg del dia d’avui han augmentat –especialment a través de les xarxes– les peticions d’alliberament de Hamza Yalçin.