Unim-nos com a periodistes a la jornada de lluita perquè acabi el genocidi, per Palestina i els seus treballadors i treballadores

El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació (SPC) s’adhereix a la convocatòria de vaga per al 15 d’octubre en contra del genocidi que pateix el poble Palestí per part d’Israel. L’SPC ha donat suport a diverses mobilitzacions dutes a terme en les darreres setmanes per denunciar els crims de guerra del govern de Benjamin Netanyahu i en especial contra l’assassinat indiscriminat de periodistes per tal d’evitar que el món conegui l’abast de la massacre.

L’SPC participa d’aquesta vaga per evidenciar el rebuig dels treballadors i treballadores del país i, en el nostre, cas, la dels i les professionals de la informació. La convocatòria feta per CCOO i UGT estableix una aturada de dues hores en cada torn de treball, tant en empreses públiques com privades, i l’SPC fa una crida als comitès d’empresa i a les assemblees dels mitjans de comunicació catalans a què s’adhereixin a l’aturada.

Palestina, sobretot la població de Gaza, pateix el genocidi perpetrat per Israel, amb bombardejos que provoquen la destrucció d’escoles, hospitals, habitatges i altres infraestructures. Aquests fets no mereixen altra consideració que titllar-los de crims de guerra i de delictes de lesa humanitat. Es tracta d’un dels episodis més vergonyosos i terribles de la història recent de la humanitat que ens interpel·la a tots i a totes. I el periodisme no pot quedar-ne al marge.

Compartim les reclamacions que fa la crida sindical a aquesta mobilització, que són:
• L’alto el foc permanent
• La suspensió completa i posterior revisió de l’Acord d’Associació Unió Europea-Israel
• Mesures contra les empreses que es lucren de l’assassinat sistemàtic d’un poble
• Prohibició efectiva del comerç d’armes amb Israel
• La condemna de la política genocida del govern israelià per part de totes les administracions de l’estat, siguin locals, autonòmiques o estatals, i la posada en marxa urgent de plans de cooperació per a Palestina
• Que s’asseguri l’ajuda humanitària.

A més, afegim:
• Que Israel permeti l’accés de la premsa internacional a la Franja de Gaza, per tal que l’opinió pública mundial conegui la realitat del que succeeix a Gaza.

En aquest context, l’SPC vol expressar la seva solidaritat amb el conjunt dels treballadors i treballadores de Palestina, especialment amb els i les periodistes, que són un dels principals objectius militars de l’exèrcit agressor.

D’altra banda, la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) també ha expressat el seu suport a la convocatòria de vaga per al 15-O feta per CCOO i UGT, i aplaudeix «que el pla de pau acceptat per Israel i Hamàs hagi permès que cessin els bombardejos contra la població palestina i que els arribi ajuda humanitària, però la mobilització internacional continua sent necessària fins que s’aconsegueixi una pau justa i definitiva i el reconeixement de l’Estat de Palestina, tal com ha aprovat des de fa molts anys Nacions Unides en les seves resolucions».