El Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de Professionals de la Comunicació critica la decisió del Festival Primavera Sound de retirar l’acreditació de premsa al periodista d’El Periódico Jordi Bianciotto.

Tot i que l’afer finalment s’ha resolt satisfactòriament, l’SPC entén que la retirada de l’acreditació és una represàlia per l’article que Bianciotto ha publicat al diari en el qual treballa en el qual critica la poca presència d’artistes catalans en el cartell del festival. En aquest escrit s’expressen les opinions del redactor en el compliment d’una de les funcions del periodisme: fer una crítica sobre un esdeveniment, des del respecte i la llibertat d’expressió.

El Sindicat de Periodistes mostra la seva satisfacció perquè els organitzadors del Festival Primavera Sound hagin rectificat la seva decisió inicial perquè en cas contrari això hauria suposat una vulneració a la llibertat d’expressió i al dret a la informació de la ciutadania. L’SPC defensa el dret dels responsables del certamen a discrepar de les opinions dels informadors però això no els dóna dret a vetar-los l’entrada als espectacles que es programen.

Barcelona, 1 de juny de 2012