L’anunciada retallada de quatre milions d’euros que el Govern central pretén aplicar en el contracte de serveis amb l’Estat de l’agència Efe posa en perill molts llocs de treball i, a més, influirà de manera molt negativa en el servei públic que presta la quarta agència de notícies del món.

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) se solidaritza amb els treballadors i demana a l’Executiu de Mariano Rajoy que no contribueixi a deteriorar encara més les seves condicions de treball i, amb això, la necessària tasca informativa que desenvolupen.

La plantilla d’Efe no només suporta una retallada salarial des de fa dos anys, sinó, a més, altres retallades a l’hora de desenvolupar el seu treball diari. A més, l’agència ha vist seriosament danyada la seva xarxa de col•laboradors, que cobrien la informació en qualsevol racó d’Espanya i del món, perquè l’anterior equip gestor no va dubtar a sacrificar el prestigi i la qualitat del treball que realitzaven a l’imposar-los unes contraprestacions econòmiques ridícules.

La FeSP manté que el Govern central ha de garantir un finançament suficient perquè l’agència Efe pugui seguir duent a terme l’important servei informatiu que realitza sense que els seus treballadors hagin de pagar una crisi que no han provocat.

Junta Executiva Federal de la FeSP
29 maig 2012