La Junta Executiva del Sindicat de Periodistes d’Andalusia (SPA) alerta sobre el risc que la crisi econòmica internacional contribueixi a fer encara més precària l’ocupació en el sector de la comunicació a Andalusia. L’òrgan de la direcció del sindicat, reunit a Antequera el 14 de setembre passat, constata «com moltes empreses estan aprofitant la crisi per reduir plantilles i congelar salaris de periodistes amb l’únic objectiu de mantenir el nivell de beneficis, demostrant escàs interès per la qualitat de la informació, que es veu ressentida per la precarietat laboral.» Segons expressa l’SPA, es tracta d’empreses que durant anys han obtingut alts beneficis, que escassament han repercutit sobre els seus treballadors. Per al sindicat, només la professionalització i l’estabilitat econòmica dels periodistes poden garantir una informació de qualitat i de servei a la ciutadania, i, per tant, el millor actiu per a qualsevol empresa de comunicació que es preï.

L’SPA ha fet també una crit d’alerta als partits polítics i els commina a arribar a un acord per a la designació de la persona que ocuparà la direcció general de la Ràdio Televisió d’Andalusia amb criteris de professionalitat i independència. Creu el Sindicat que «seria un error i un frau per a les expectatives dels andalusos que la designació del cap visible del principal mitjà de comunicació d’Andalusia es fes prevalent l’adscripció partidària a una organització política. Casos com el recent repartiment de càrrecs en el Consell General del Poder Judicial constitueixen -tot i algunes excepcions honroses- un exemple poc edificant per al prestigi i la credibilitat de les institucions democràtiques. El Sindicat de Periodistes d’Andalusia insta també les organitzacions polítiques a legislar per eradicar la precarietat i a promulgar un estatut professional que garanteixi el dret a la informació de la ciutadania.