La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i Euskal Irrati Telebista (EiTB) deixaran d’emetre publicitat d’empreses de jocs i apostes segons han anunciat fonts dels respectius organismes. Mentre que en el cas de la Radiotelevisió basca ja és una decisió en ferm del seu consell d’administració, en el cas de TV3 i Catalunya Ràdio és un anunci que la vicepresidenta de la CCMA, Núria Llorach, va fer al Parlament i que es farà efectiva a partir del pròxim 30 de juny.

«EiTB ha considerat que és necessari adaptar les normes reguladores de l’emissió de publicitat en els mitjans de difusió aprovades pel consell d’administració el 17 de juliol de 2012 amb l’objecte de protegir i salvaguardar, sobretot, els drets de les persones més vulnerables enfront dels greus problemes de tipus addictiu que el joc i les apostes poden generar», ha assenyalat la directora general de l’ens, Maite Iturbe, durant la reunió del consell.

D’aquesta forma, ha afegit Iturbe, «prohibirem, amb determinades excepcions, l’emissió i o inserció de l’activitat publicitària i promocional relacionada amb el joc». D’ara endavant, EiTB no admetrà en els seus diferents mitjans (ràdio, televisió i internet) l’emissió o inserció de cap activitat publicitària i promocional relacionada amb el joc, inclosa la promoció corporativa de marques o d’esdeveniments realitzada per les empreses l’activitat de les quals se centri en el joc. De tota manera, d’aquesta norma en queden excloses d’una banda, les loteries i apostes reservades a la competència de l’Administració de l’Estat i l’Organització de Cecs Espanyols (ONCE); i per una altra, la publicitat estàtica o promoció que formi part indivisible de l’adquisició de drets i de la producció del senyal a difondre.

En el cas de la CCMA, l’erradicació d’aquest tipus d’anuncis, segons informa el portal Comunicació21, es produirà a la televisió, la ràdio i els mitjans digitals, i no arribarà abans perquè fins al 30 de juny encara hi ha publicitat contractada amb anterioritat, segons les afirmacions de Llorach a la cambra catalana. La decisió s’ha pres malgrat que no hi ha una modificació normativa que ho impedeixi.

La prohibició de la publicitat de jocs i apostes és una reclamació que ha fet en diverses ocasions el Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), que també demana eliminar la presència de personatges famosos en els anuncis. L’ens regulador recentment s’havia dirigit a la direcció de la CCMA instant-la a suprimir aquest tipus d’anuncis en horari protegit, petició que ha estat atesa amb escreix.