La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) demana al Govern que les ajudes a les empreses de comunicació es supeditin al manteniment dels llocs de treball

El president del Govern central ha anunciat, davant 37 destacats empresaris, que accelerarà la reforma de les pensions i altres ja previstes, per buscar l’estabilitat econòmica i continuar fent front a la crisi. La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) demana a Zapatero que, en aplicar noves mesures, no segueixi fent recaure el cost de la crisi en els treballadors, com ha fet el Govern central en aprovar una reforma del mercat laboral que abarateix l’acomiadament i no crear ocupació estable i de qualitat.

Els sindicats majoritaris van convocar una vaga general el passat 29 de setembre, que va ser recolzada per la FeSP. En la major part d’Europa, els treballadors es mobilitzen contra els ajustos durs que estan adoptant els governs. La persistència en aquestes polítiques que no planten cara als causants de la crisi requerirà noves respostes i més contundents a Espanya i a la resta d’Europa per frenar greus excessos.

La Junta Executiva Federal de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), reunida aquest cap de setmana a Madrid, exigeix al Govern de Zapatero que les ajudes que prepara per als mitjans de comunicació estiguin sempre condicionades a que les empreses garanteixin els llocs de treball i el dret a la informació de la ciutadania. El Govern haurà de vigilar perquè els mitjans als quals ajudi compleixin aquests compromisos.

La FeSP veu amb preocupació el rumb que està prenent l’elaboració dels reglaments sobre els mitjans de comunicació comunitaris, encaminats en sentit contrari als corrents internacionals i a les recomanacions europees respecte la regulació del Dret a la Comunicació. Encara que la Llei General de la Comunicació Audiovisual garanteix el dret de la ciutadania a rebre informació de manera igualitària i equitativa per part dels tres sectors de la comunicació, els reglaments que la desenvolupen discriminen els esmentats mitjans pel que fa a àrees geogràfiques de servei, cobertura o potència. Així, per exemple, si la potència mitjana d’emissió d’aquests mitjans és de 800 W, ara es pretén limitar a un màxim d’1 W per poblacions amb menys de 100.000 habitants o de 8 W per les que tenen més.

La FeSP també exigeix al Govern de les Illes Balears que, tal com estableix la llei, la Radiotelevisió autonòmica balear compti amb una plantilla pròpia per elaborar els serveis informatius, que garanteixi una informació independent, veraç i plural i acabi amb la precarietat laboral actual dels treballadors de les empreses subcontractades.

Junta Executiva Federal de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)