La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) exigeix al Govern autonòmic que no permeti adjudicar els espais informatius a una empresa privada

La Radiotelevisió de les Illes Balears (IB3) no està disposada a complir la Llei General de la Comunicació Audiovisual vigent, que estableix clarament que les televisions públiques “no poden cedir a tercers la producció i edició dels programes informatius”.

Els informatius de la radiotelevisió pública balear estaven adjudicats a l’empresa privada Serveis Balears de Televisió (SB3), però IB3 ha rescindit el contracte. El director general d’IB3, Pere Terrassa, en lloc d’aplicar la llei, ha decidit adjudicar novament la producció dels serveis informatius a una empresa privada.

La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) denuncia que, amb aquesta decisió, es pretén perpetuar un model que xoca frontalment amb una informació pública, independent, veraç i plural a la qual té dret la ciutadania.

A més, la nova empresa a la qual volen encarregar la realització dels informatius no assegura el manteniment dels llocs de treball de tota la plantilla d’SBT. Actualment, 266 treballadors realitzen els informatius, però SBT i IB3 ja han decidit que només seran subrogats a la nova adjudicatària 242.

La FeSP exigeix al Govern de les Illes Balears i el director general d’IB3 que rectifiquin i que implantin un model de televisió pública d’acord amb la llei, amb uns espais informatius elaborats en la seva totalitat per personal propi de l’ens, en comptes d’apostar per un sistema il•legal d’externalització d’aquests serveis informatius. Aquesta és l’única manera de garantir una informació independent i és, també, l’única solució per acabar amb la precarietat laboral que pateixen els treballadors de les empreses subcontractades.

Junta Executiva Federal de la Federación de Sindicatos de Periodistas (FeSP)