Els Mossos d’Esquadra van gairebé impedir dimecres passat que els periodistes poguessin cobrir una concentració islamofòba i la rèplica antifeixista convocada per la UCFR que va haver-hi a l’Hospitalet. Els agents fins i tot van requisar una càmera de vídeo d’un periodista de la revista La Directa al qual, segons informa aquesta publicació, després d’ordenar-li que esborrés les imatges gravades, li van prendre l’aparell, retornant-lo uns deu minuts més tard, temps en què va estar fora del camp visual del periodista. El fort desplegament policial va suposar fortes traves perquè que els periodistes poguessin treballar ja que la policia catalana els va situar a uns 50 metres dels fets que amb la foscor que ja hi havia en aquella hora, va ser molt difícil obtenir imatges i veure què passava. Els agents fins i tot van dificultar que un representant de Plataforma per Catalunya fes declaracions als mitjans en una improvisada roda de premsa.

Aquest és un exemple més del que comportarà l’aplicació de la Llei de protecció de la seguretat ciutadana (LPSC) –més coneguda ja com a Llei Mordassa– que el Senat ha aprovat aquesta mateixa setmana –just l’endemà dels fets de l’Hospitalet– amb únicament els vots del PP. La Plataforma per la Defensa de la Llibertat d’Informació (PDLI) ha elaborat un informe que acaba de fer públic en el qual destaca com l’LPSC, la reforma del Codi Penal i les noves normes contra el terrorisme gihadista «suposen una greu amenaça per a les llibertats d’informació i expressió de periodistes i moviments socials. Qui ho dubti, dimecres vespre a l’Hospitalet en va tenir un tast.