L’organització de periodistes llança una campanya per acabar amb la impunitat i exigeix a l’Assemblea General de les Nacions Unides accions concretes.

La Federació Internacional de Periodistes (FIP) ha iniciat una campanya reclamant més protecció i seguretat per als periodistes a tot el món. Una delegació de la FIP encapçalada pel seu president Jim Boumelha es va reunir el passat dia 8 amb el president de la l’Assemblea General de Nacions Unides, Nassir Abdulaziz Al-Nasser.

“L’assassinat de periodistes continua augmentant arreu del món tot i l’existència d’instruments internacionals, lleis de drets humans internacionals, lleis de drets humanes universals, declaracions i resolucions que són, senzillament, ignorades per molts governs”, ha dit Boumelha.

“El nostre missatge a l’Assemblea General” –va afegir- “és perquè s’utilitzin tots aquests mecanismes al seu abast per forçar els Estats membres a exercir la seva responsabilitat i imposar les lleis internacionals per protecció dels periodistes i posar fre a la impunitat.”

Boumelha va afirmar que “necessitem una acció renovada de l’ONU” i “també desenvolupar eines noves” ja que les mesures de protecció actuals són insuficients.

El president de la FIP estava acompanyat per Omar Faruk, president de la Federació de Periodistes Africans; Celso Schroder, president del Federació de Periodistes d’Amèrica Llatina i el Carib (Fepalc); Nestor Burgos Jr, de la Unió Nacional de Periodistes de Filipines; Mohamed Makram, secretari general de la Federació de Periodistes Àrabs; Gianfranco Fattorini, representant la Geneva-Campanya de Emblema de Premsa, i Ali Cub Samikh Al-Marri, membre del Comitè Nacional de Drets Humans de Qatar.