La Federació Internacional de Periodistes (FIP) i la Federació Europea de Periodistes (FEP) –organitzacions a les quals pertany la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)– han condemnat l’agressió que ha sofert el fotoperiodista Jordi Borrás, d’El Món, el dilluns 16 de juliol. Quan caminava per un carrer de Barcelona, un home que després es va identificar com a agent del Cos Nacional de Policia se li va apropar i, al crit de «viva Franco» i «viva Espanya» li va propinar diversos cops de puny en la cara, que li van produir trencament del nas i diverses contusions.

La FIP i la FEP han indicat, en un comunicat, que aquesta agressió «suposa un intent intolerable d’intimidació i coacció a un periodista per fer la seva feina. Aquests fets són especialment greus perquè l’agressió va ser comesa per un agent de la policia, és a dir, per qui té entre els seus deures protegir el dret constitucional a la lliure informació».

El comunicat de FIP i FEP també recull l’opinió del secretari general de la FeSP, Agustín Yanel, qui ha declarat que la Federació de Sindicats de Periodistes «demana que s’esclareixin els fets» i, si escau, s’adoptin les mesures disciplinàries que corresponguin, perquè els policies han de respectar el treball que realitzen els professionals de la informació al servei d’un dret constitucional de la ciutadania i no posar-los obstacles ni, molt menys, agredir-los».

Aquestes declaracions s’afegeixen a les que ja va fer l’SPC poc després dels fets, que va condemnar l’agressió a Jordi Borràs a través de les xarxes. Aquest matí, el president del sindicat, Francesc Ràfols, ha estat entrevistat a Betevé Ràdio per parlar d’aquest afer on ha reclamat que es depurin les responsabilitats que s’escaiguin, sobretot quan l’autor de l’atac ha estat identificat. També ha demanat que l’agent sigui separat de les seves tasques mentre duri la investigació. Ràfols ha afirmat que l’agressió a un periodista, més enllà de l’àcció física, suposa un atac al dret a la informació de la ciutadania.