La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) condemna i rebutja l’actitud del Govern dels Estats Units després que el seu Departament d’Estat hagi negat el visat al periodista espanyol Manuel Martorell, del digital cuartopoder.es, per viatjar a aquest país amb la seva família de vacances.

Una funcionària del consolat nord-americana a Madrid li va comunicar personalment que no podien concedir-li el visat perquè el seu nom i els dos cognoms coincideixen amb els d’un ciutadà de l’Equador que té causes judicials pendents als EUA, país que Martorell no ha visitat mai. Dies després, contràriament a aquesta explicació, la vicecònsol, Julie P. Akey, li va comunicar per carta que li negaven el visat perquè li relacionen amb «activitats terroristes», sense explicar en què fonamenten tan greu acusació.

Manuel Martorell és un periodista amb més de 30 anys d’experiència professional, que el 1989 va formar part de l’equip fundacional del diari El Mundo, on va treballar fins a 2001 i va ser cap de les seccions de Nacional i d’Internacional i després redactor en cap. També és historiador, especialitzat en el problema del poble kurd sobre el qual ha escrit diversos llibres, articles i guions per a documentals de televisió, a més de participar en congressos i actes culturals i divulgatius.

La FeSP mostra la seva solidaritat amb Manuel Martorell i demana al ministre d’Afers exteriors, José Manuel García-Margallo, que exigeixi als Estats Units un aclariment urgent dels fets i la retirada d’aquestes acusacions de tots els seus arxius, per pal·liar en tant que sigui possible les greus conseqüències que tenen per al periodista i que aquest pugui viatjar als EUA quan vulgui.

Junta Executiva Federal de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP)

10 de setembre de 2015