La Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP) expressa la seva preocupació per una reforma de la Llei de Seguretat Ciutadana que pot obstaculitzar el treball dels periodistes. El tancament de la Radio Televisió Valenciana (RTVV), acordat i portat a la pràctica amb urgència pel Govern autonòmic que presideix Alberto Fabra, ha estat l’últim i més greu atemptat del PP contra un mitjà de comunicació públic i suposa un atac directe al dret d’informació i al pluralisme.

La Junta Executiva Federal de la Federació de Sindicats de Periodistes (FeSP), reunida aquest cap de setmana a Madrid, reitera el seu rebuig a aquesta antidemocràtica decisió i espera que la ciutadania del País Valencià obligui al seu Govern a engegar de nou una radiotelevisió pública adequada a les seves necessitats, ben gestionada i no utilitzada amb finalitats partidistes com han fet fins ara els successius governs. La FeSP lamenta, així mateix, que l’expresidenta de la Comunitat de Madrid, Esperanza Aguirre, i el seu successor, Ignacio González, estiguin disposats a tancar la radiotelevisió pública madrilenya, Telemadrid, si els tribunals donen la raó als treballadors en la reclamació que tenen pendent.

La FeSP també expressa la seva solidaritat als treballadors de la radiotelevisió d’Andalusia, Canal Sur, que patiranr una nova retallada del 5% en els seus salaris, i als del Grup Zeta, als quals han anunciat importants retallades salarials i de drets adquirits durant anys, que se sumen als que ja els han aplicat en els últims anys i als nombrosos acomiadaments duts a terme en aquest grup. Aquesta solidaritat s’estén a la plantilla del Grup G+J, que està negociant més acomiadaments, i a totes les empreses de mitjans de comunicació que fan recaure els efectes de la crisi econòmica sobre els seus treballadors. És lamentable que aquestes empreses apliquin, com a única resposta, retallades de salaris i drets i disminució de les plantilles.

La Junta Executiva Federal de la FeSP condemna el tancament de LaTele.cat, una televisió comunitària que emetia a Catalunya, que posa en evidència la necessitat de regular legalment les ràdios i televisions del tercer sector, a les quals han de concedir una part justa i equilibrada de les llicències per emetre.

La FeSP mostra la seva preocupació pel projecte de modificació de la Llei de Protecció sobre la Seguretat Ciutadana que ha preparat el Govern, perquè pot posar en perill el treball dels informadors en les manifestacions i protestes de la ciutadania. Així mateix, aquesta Junta Executiva Federal se solidaritza de nou amb els familiars, companys i amics del periodista Marc Marginedas, segrestat a Síria des de fa tres mesos mentre realitzava el seu treball, i exigeix el seu alliberament.

1 de desembre de 2013